onsdag 24 september 2008

Marknadsundersökningsföretag

Detta har ingenting med Amanda att göra, men jag måste bara berätta vad som hände nyss:

Hemtelefonen ringer och jag tar ur den ur sitt laddningsfack och svarar:

- Odd.

En sävlig och skittråkig röst svarar:

- Hej. Jag heter Lars xxxxx och jag ringer dig från ett marknadsundersökningsföretag.

- Jaha?

- Vi håller på med en undersökning om snus. Nu undrar jag om du snusar?

- Nä, det gör jag inte.

- Å vad synd!

- Nä, det är inte synd, förklarade jag på en gång, det är bara bra.

- Nej men det är synd för då kan du inte vara med i undersökningen.

- Nej det är bara bra sa ja ju. Då slipper jag vara med i en trist undersökning, slipper lägga ut en massa pengar på onödiga saker och kommer förhoppningsvis inte få cancer i munhålan. Det är väl bara bra, eller?

- Ja det förstås. Ähum...tack för mig då...

Klick.


Stackars människa!


Inga kommentarer: