söndag 26 juli 2009

Välkommen tillbaka till bloggen Odd och alla andra!

Jag börjar med att välkomna mig själv tillbaka till bloggsidan. Det har varit en hel del som hänt i livet sedan förra inlägget och det har varit lite si och så med uppdateringarna. Jag ska nu försöka bättra mig, dels för att jag har mer tid att skriva och för att det händer så mycket roliga saker nu i Amandas liv.

Denna helg har vi varit och firat Amandas farfars 69:e födelsedag. En uppvärmningsfest till nästa års storfest. Alla var där, inklusive Amandas kusiner från Värnamo. Det var bäddat för en intensiv helg med mycket god mat och glada skratt. Så här i efterhand visade det sig stämma bra. Ungarna skötte sig exemplariskt.

Idag när vi skulle åka hem därifrån passade mamma på att göra ett toalettbesök och Amanda passade på att fälla helgens roligaste kommentar. Amanda springer gråtandes till toadörren och ropar efter sin mamma då pappa försöker lugna ner henne:

- Mamma! Mamma! Uääää....
- Amanda. Mamma är bara på toaletten och kissar. Hon kommer snart ut igen.
- Näääee. Mamma får inte kissa! (fortfarande gråtandes)
- Jo, Amanda det får hon faktiskt. Ibland måste man. Hon kommer snart ut.
- Näääee. Mamma måste inte kissa! Uääääää....
- Varför inte då då?
- Mamma måste bajsa!

Ridå!

Hon kanske visste något som jag inte visste. Men jag vet i alla fall en sak och det är att det kommer mer inom kort. Titta gärna tillbaka....

Inga kommentarer: