måndag 9 juni 2008

Nationaldagsfirande på Väddö

Hej kära läsare.

Nu har det gått en månad sedan senase inlägget och jag skäms en aning. Skäms för att jag inte varit inne här och petat på blogg-sidan sedan bollupplevelsen på Intersport i Norrtälje. Jag får ta mig i kragen och skylla på att det händer så otroligt mycket nu att det helt enkelt inte funnits tid till att sitta ned och njuta av bloggandet.

Nu är det dock andra tider. Jag är på en månads semester och efter den är avverkad har jag tre månader pappaledighet. Fatta hur skönt det kommer bli och så här i skrivande stund har Sverige dessutom haft Europas hittills varmaste väder. Man kan ha det sämre, om man säger så. Förmodligen innebär detta också att jag får lite mer tid att reflektera över Amandas utveckling, och det är ju detta ni vill läsa om, eller hur? Ville ni veta dagens börskurser är ni helt fel ute....

Vi har idag kommit tillbaka från en helg ute på Väddö. Farmor Ulla hade sin årliga rendez-vouz av damer i olika åldrar just denna helg. Hon brukar vilja fira sina födelsedagar på det viset och årets tillställning var inget undantag. Temat var "pensionär" och man kan väl säg att de flesta kunde komma till festen utan konstiga kläder från Buttericks eller farmors gamla klädhängare. De kunde helt enkelt dyka upp som de var. Förutom festen blev det en helg med sol, bad och lite båtliv. Här kommer lite bildbevis på hur kul vi hade det:

Är jag veckans badflicka?


Mamma Kristine vaktar badflickan

Årets badpojke? Gott försök i alla fall...

Du får smaka bara om du tar fint.
Jag vill inte läsa i Aftonbladet att du tog hela armen!

Sommarens nöje i Väddö kanal

Inga kommentarer: